Kategorie
blog

23 sposoby, aby uzyskać więcej polubień na Facebooku

Każdy, kto korzysta z Facebooka w swojej firmie, zadaje sobie to samo pytanie:

„Jak zdobyć więcej polubień i udostępnień?”

Nawet jeśli nie jesteś aktywny na Facebooku, czytelnicy mogą nadal udostępniać Twoje treści na Facebooku, aby uzyskać jeszcze większy ruch.

W przypadku 99% firm obecnych w sieci sensowne jest zdobycie jak największej liczby akcji i polubień.

Za każdym razem, gdy użytkownik Facebooka udostępnia lub polubi Twoje treści, treść ta zostaje ujawniona wszystkim znajomym tego użytkownika.

Ile zarabia Lord Kruszwil?

Pomaga uzyskać większy ruch, subskrybentów, a ostatecznie klientów.

Nie zrozum mnie źle. Ważne są również inne platformy społecznościowe, takie jak Twitter, Instagram, Snapchat i YouTube. Jednak solidna podstawa mediów społecznościowych zaczyna się od Facebooka.

Trudno zignorować fakt, że Facebook ma 2,2 miliarda aktywnych użytkowników miesięcznie . Opierając się tylko na tym, nieuniknione jest, że rynek docelowy jest aktywny na tej platformie.

Ale skonfigurowanie strony biznesowej na Facebooku i publikowanie treści nie wystarczy, aby odnieść sukces. Jeśli ludzie nie lubią twojej strony, nikt nie zobaczy twoich promocji i tego, co oferujesz.

Istnieje powszechne nieporozumienie, że zachęcanie ludzi do śledzenia Cię na Facebooku jest kosztowną inwestycją.

To, że niektóre marki wydają pieniądze na reklamy na Facebooku, nie oznacza, że musisz. W rzeczywistości nie musisz nic wydawać, aby konsumenci polubili Twoją stronę na Facebooku.

Nie wierzysz mi? Cóż, czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jak to zrobić. Dam najlepsze wskazówki i najlepsze praktyki, aby uzyskać więcej polubień i udostępnień na Facebooku bez wydawania pieniędzy.

1. Utwórz zawartość do udostępnienia

Jeśli nie jesteś zupełnie nową firmą, która właśnie utworzyła stronę na Facebooku, zakładam, że nie zaczynasz od polubień od zera. Jedną z pierwszych rzeczy, które powinieneś zrobić, to skorzystać z osób, które już polubiły Twoją stronę.

Niech te osoby ujawnią Twoje posty swoim znajomym. Najłatwiej to zrobić, publikując treści, które można w dużym stopniu udostępniać.

Według Buzzsumo jest to dziesięć najczęściej udostępnianych postów w 2017 roku:

Jak widać, cztery z dziesięciu najlepszych postów to filmy. Mówiąc dokładniej, trzy z tych czterech to teledyski.

Zdaję sobie sprawę, że większość z was nie miałaby rozsądku tworzyć teledyski. Publikowanie teledysku może nie mieć związku z wizerunkiem Twojej marki. Ale to nie znaczy, że powinieneś się poddać.

Quizy i artykuły prasowe również miały wysoki wskaźnik udziału na tej liście.

Czasami nawet nie musisz być kreatywny. Wystarczy poprosić użytkowników o udostępnienie treści.

W przeciwnym razie musisz zrobić wszystko, co w Twojej mocy, aby tworzyć wysokiej jakości treści, które są unikalne i intrygujące dla odbiorców.

Czy właśnie wymyśliłeś nowe przełomowe badania? Czy potrafisz stworzyć film, który łatwo stanie się wirusowy? Tego rodzaju rzeczy mogą wyróżnić Twoje treści.

Wszystko, co szokujące, kontrowersyjne lub warte uwagi, może zainicjować dyskusję i sprawić, że inni udostępnią Twoje posty.

Po udostępnieniu treści posty będą widoczne dla znajomych osób, które ją udostępniły.

Ale teraz istnieje zwiększona szansa, że więcej osób polubi twoją stronę, dzięki czemu będą mogli zobaczyć tego typu treści na bieżąco.

2. Czas jest wszystkim

Zastanów się, jak często publikujesz posty na Facebooku.

Czy to jest raz dziennie? Raz w tygodniu? Tylko raz w miesiącu?

Musisz także przeanalizować porę dnia, w której publikujesz posty na Facebooku. Wszystko to ma znaczenie, jeśli chodzi o zwiększenie zaangażowania i zdobycie większej liczby polubień.

Badania pokazują, że są to najlepsze dni i godziny na publikowanie treści na Facebooku:

Na podstawie tych danych otrzymasz większe zaangażowanie w późniejszym tygodniu i w weekendy. Jeśli się nad tym zastanowić, ma to sens.

Ludzie mają pracę i zwykle są bardziej zajęci w ciągu tygodnia. Ale gdy zbliża się weekend, mogą być trochę zaniepokojeni i zwolnić, jeśli wyprzedzają harmonogram.

Aby mogli spędzać więcej czasu na Facebooku. Ludzie są również szczęśliwsi w weekendy, więc są bardziej skłonni do polubienia, udostępniania i komentowania twoich postów.

Musisz także zastanowić się, kto lubi Twoją stronę na Facebooku. Na przykład, jeśli 90% obserwujących pochodzi ze Stanów Zjednoczonych, publikowanie o 3 nad ranem EST nie zapewni wysokich wskaźników zaangażowania.

Właśnie wtedy możesz skorzystać z moich ulubionych, oszczędzających czas narzędzi marketingu społecznościowego .

Skorzystaj z tych narzędzi do automatyzacji, aby zaplanować posty na Facebooku w najbardziej optymalnym czasie, dzięki czemu nie będziesz musiał robić tego ręcznie każdego dnia.

Twój harmonogram publikowania również musi być spójny. Trzymaj się swojej strategii. Nie publikuj regularnie przez około miesiąc, a potem zamilknij.

Ale nie chcesz też spamować obserwujących i publikować zbyt często. Badania pokazują, że 46% osób przestanie obserwować markę w mediach społecznościowych, jeśli będzie publikować zbyt często. Ale 18% faktycznie przestanie obserwować marki, jeśli nie opublikuje wystarczająco dużo.

Znajdź to słodkie miejsce między tymi dwoma skrajnościami.

3. Zadbaj o krótkie posty

Nikt nie będzie czytał ogromnych bloków tekstu w mediach społecznościowych.

Jest ich po prostu zbyt wiele do zobaczenia od przyjaciół i rodziny. Czytanie długich postów ze stron marek nie będzie na szczycie ich list priorytetów.

Platformy mediów społecznościowych, takie jak Facebook, są zaprojektowane tak, aby użytkownicy mogli szybko przewijać treści.

Należy również rozważyć, ilu użytkowników Facebooka uzyskuje dostęp do treści ze swoich urządzeń mobilnych:

Akapity na ekranie komputera będą pojawiać się jeszcze dłużej na urządzeniach mobilnych. Ponadto długie bloki tekstu są trudne do odczytania.

Jeśli obecnie publikujesz długie treści, może to być przyczyną braku wystarczającej liczby polubień.

Jak długie powinny być twoje posty? Przeprowadzono badania na pięciu najpopularniejszych stronach na Facebooku, aby przeanalizować długość ich treści:

  • Fox News
  • Wiadomości NBC
  • Huffington Post
  • wiadomości BBC
  • BuzzFeed

Naukowcy odkryli, że 33% postów w tym badaniu zawierało dziesięć lub mniej słów. Dobrą zasadą jest to, że krótszy jest zawsze lepszy.

Jeśli ludzie zobaczą, że Twoje posty nie są długie, będą mniej wahać się z polubieniem Twojej strony.

4. Zachęcaj do komentowania (i odpowiadaj na nie)

Zachęcanie użytkowników Facebooka do komentowania twoich postów to świetny sposób na zwiększenie widoczności Twojej strony. Im więcej ekspozycji, tym więcej polubień to doprowadzi.

To dlatego, że znajomi tych, którzy komentują, nawet jeśli nie obserwują Twojej strony, zobaczą te uwagi. Wpis i komentarze pojawią się na osi czasu.

Teraz, gdy inni widzą Twoje posty, możesz polubić więcej.

Ponadto, jeśli użytkownicy lajki insta zobaczą, że reagujesz na inne osoby, będą chcieli jeszcze bardziej zaangażować się w twoją stronę. Istnieje wiele różnych powodów, dla których chcesz odpowiedzieć na komentarz:

  • odpowiedz na pytanie użytkownika
  • dziękuję komuś za pozytywne opinie
  • potwierdzić inną opinię

Nie każdy przez cały czas będzie miał coś miłego do powiedzenia lub zgodzenia się z tobą.

To jest całkowicie OK. Nadal możesz odpowiadać na te komentarze. Upewnij się tylko, że zawsze zachowujesz profesjonalizm i pozostań na marce.

Nie chcesz wdawać się w kłótnię, którą cały świat zobaczy. To powiedziawszy, nie ma nic złego w odrobinie nieporozumienia, o ile odbywa się to z szacunkiem. Zbliżaj się do tego ostrożnie.

Zobacz, jak Hydroflask wykorzystał sekcję komentarzy, aby odpowiedzieć na skargę klienta:

Ważne jest, aby odpowiadać na komentarze w odpowiednim czasie.

Wiemy 80% konsumentów oczekuje, że marka odpowie na komentarz w mediach społecznościowych w ciągu 24 godzin. Zbyt długie oczekiwanie na odpowiedź może mieć negatywny wpływ na Twoją strategię marketingową w mediach społecznościowych.

5. Komentarz na innych stronach

Kontynuujmy rozmowę o komentarzach.

Aby Twoja strona na Facebooku zyskała widoczność, możesz komentować również na innych stronach.

Znajdź posty ze stron w swojej branży. Komentuj ich treść, aby zainicjować rozmowę i ułatwić dyskusję.

Nie mówię, że musisz to zrobić bezpośrednio na stronie konkurenta na Facebooku, chociaż zalecamy używanie narzędzi do monitorowania konkurencji .

Ale w tym przypadku lepiej jest znaleźć alternatywne strony do komentowania. Załóżmy na przykład, że Twoja marka sprzedaje sprzęt sportowy.

Zamiast przechodzić na stronę innej firmy odzieżowej na Facebooku, możesz komentować strony dotyczące siłowni i centrów fitness. Czy widzisz różnicę?

Tylko upewnij się, że nie spamujesz innych postów. Twoje komentarze powinny być autentyczne, a nie tylko linki do produktów w Twojej witrynie e-commerce.

Właściwe wykonanie tej taktyki może zwrócić uwagę na twoją stronę i doprowadzić do większej liczby polubień.

6. Udostępniaj autentyczne zdjęcia i filmy

Chociaż możesz być mądry w słowach, nie powinieneś publikować tylko tekstu.

Dołącz także zdjęcia i treści wideo. Dlaczego? Tego rodzaju posty generują większe zaangażowanie.

Zobacz u nas na blogu: Facebook dla biznesu

Zobacz współczynniki zaangażowania filmów i zdjęć w porównaniu z linkami na Facebooku:

Dodanie zdjęć i filmów do strony zapewni więcej polubień, komentarzy i udostępnień.

W rezultacie więcej osób je zobaczy, a Twoja strona będzie widoczna dla szerszego grona odbiorców. Teraz masz większą szansę na polubienie Twojej strony przez nowych użytkowników.

7. Utwórz skuteczne zdjęcie profilowe i zdjęcie na okładkę

To łączy się z moją ostatnią uwagą na temat udostępniania odpowiednich zdjęć.

Najważniejsze obrazy na twojej stronie to te, które ludzie mogą widzieć przez cały czas. Są to również pierwsze rzeczy, które można zobaczyć, gdy ktoś przejdzie do Twojej strony.

Dlatego tak ważne jest, aby nauczyć się tworzyć angażujące zdjęcie na okładkę .

Nie wybieraj czegoś losowego. Twoje logo może być dobrym pomysłem, ale sięgnij głębiej. Znajdź coś, co naprawdę przemawia do odbiorców i odzwierciedla Twoją kampanię marketingową.

Nie komplikuj. Nie chcesz mieć mylącego zdjęcia na okładkę. Powinien być odważny i mieć wyraźny punkt skupienia.

Ważne jest również zapoznanie się z wytycznymi dotyczącymi zdjęć na okładkę Facebooka . Nie chcesz przesyłać niczego, co narusza zasady Facebooka.

Oto coś jeszcze do rozważenia. Nie należy po prostu ustawiać i zapominać swojego zdjęcia profilowego i zdjęcia na okładkę.

Wymieszaj to. Zmień to w zależności od sezonu lub prowadzonej promocji.

Zmiana tych zdjęć pokaże ludziom, że zawsze aktualizujesz swoją stronę. To daje im więcej powodów, by polubić Twój profil.

8. Oferuj rabaty i promocje

Dlaczego ludzie obserwują marki na Facebooku?

Według badań, oprócz zainteresowania ich produktami i usługami, ludzie śledzili marki, ponieważ byli zainteresowani otrzymywaniem promocji :

Jeśli opublikujesz ekskluzywne oferty promocyjne i rabaty na swojej stronie na Facebooku, dajesz ludziom więcej powodów, aby Cię śledzić.

Odnosi się to również do mojej wcześniejszej dyskusji na temat tworzenia treści, które można udostępniać.

Ludzie mogą chcieć udostępniać te promocje swoim znajomym i rodzinie, co jest świetnym sposobem na uzyskanie jeszcze większej liczby polubień na Twojej stronie.

9. Pozostań aktualny

Musisz wziąć pod uwagę jakość i czas swoich postów. O czym to jest?

Opublikuj najnowsze treści. Nie udostępniaj wczorajszych wiadomości. Ludzie słyszeli o tym gdzie indziej.

Musisz być na bieżąco z popkulturą, szczególnie jeśli ma to znaczenie dla Twojej firmy.

Tylko upewnij się, że zawsze pozostajesz na marce.

Gdy wydarzy się coś wartego uwagi, spróbuj znaleźć sposób, aby to zakręcić i dopasować do swojej firmy.

Załóżmy na przykład, że sprzedajesz odzież. Jeśli zimowa burza zmierza w kierunku określonego regionu kraju, możesz użyć tego do promowania ciepłego sprzętu, takiego jak czapki, rękawiczki, buty i płaszcze.

Ale unikaj drażliwych tematów, takich jak polityka, religia itp. Dyskusje na te tematy mogą w końcu zaszkodzić wizerunkowi Twojej marki.

10. Przeprowadzaj konkursy

Konkursy i promocje to świetny sposób na większe zaangażowanie odbiorców na Facebooku.

Przeprowadzenie konkursu zachęcającego do treści generowanych przez użytkowników spowoduje, że Twoja strona zostanie udostępniona szerokiej publiczności. W rezultacie uzyskasz więcej polubień na swojej stronie.

Konkursy napisów to świetny sposób, aby uzyskać więcej komentarzy na temat każdego postu.

Ale jeśli uda Ci się zachęcić użytkowników do publikowania zdjęć i filmów we własnych ramach czasowych i oznaczenia Twojej marki, będzie to jeszcze lepsze w kampaniach promujących Twoją markę.

Oto świetny przykład konkursu przeprowadzonego przez REI na jego stronie na Facebooku:

Jest sprytny, ponieważ zachęca użytkowników do udostępniania zdjęć w ubraniach zakupionych od firmy.

Zwiększenie świadomości marki na Facebooku pomoże firmie uzyskać więcej polubień na swojej stronie.

11. Skorzystaj z Facebooka na żywo

Przejdź na żywo.

Nadawanie filmów na żywo na Facebooku to jeden z najlepszych sposobów na kontakt z odbiorcami.

Istnieje wiele opcji do rozważenia przy transmisji na żywo. To świetna okazja, aby zaprezentować produkt. Możesz również rozważyć zorganizowanie wyjątkowych wycieczek po swoim obiekcie.

Skorzystaj z transmisji na żywo, aby wyświetlić podgląd nowych produktów w fazie rozwoju. Poproś klientów o opinie, aby poczuli się, jakby byli częścią procesu tworzenia.

Facebook nie jest jedyną platformą społecznościową z opcją wideo na żywo, ale jest najpopularniejsza .

Możesz użyć tego kanału jako alternatywnej metody przeprowadzania konkursów i promocji, o których wcześniej rozmawialiśmy.

It’s important that you stay authentic and true to yourself. Don’t try to become an actor or be someone who you aren’t.

If you’re funny, tell jokes. Be entertaining.

If you can offer entertainment to Facebook users, they’ll tell their friends about it. The more people tune into your live stream, the more likes your page will get.

12. Leverage your distribution channels

So far everything we’ve discussed involves how to get people to like your page directly from within the Facebook platform.

But that’s not the only way to do it.

You have other content distribution channels to take advantage of.

One of the first places you should look to is your email subscriber list. I bet the people who signed up to receive email promotions from you also have an active Facebook page. Get them to like yours.

Be direct. Include a link in your promotional emails inviting people to like your Facebook page: “like us on Facebook.”

You can have a similar button on your website. Include a link to your Facebook page in the description of your YouTube videos.

Use other social media channels to your advantage as well to drive more traffic to your Facebook page.

13. It’s all about “you”

Social networks are all about the user.

Everyone creates their own profile, which shows who they think they are to all their friends.

It’s about customizing their own experience and seeing content from the people and connections that they want.

In some sense, social media is a platform designed for users to focus on themselves.

The reason why this is so important is because you need to understand that users are mainly focused on content directed at them.

Idealnie oznaczałoby to oznaczanie użytkowników tagami, aby otrzymywali powiadomienia.

Oczywiście nie jest to możliwe w przypadku większości firm.

Jednak nadal możesz się z tego uczyć, zwiększając liczbę postów na Facebooku o użytkowniku, który je czyta.

Mówiąc najprościej: często używaj słów „ty” i „twój” .

Oto o czym mówię…

Kiedy publikuję na stronie Neil Patel na Facebooku , publikuję dwa główne typy rzeczy:

  • linki do treści bloga
  • inspirujące wiadomości i cytaty

W drugim typie skupiam się na wiadomościach, które koncentrują się na czytniku (wspomnij o „ty”):

Używanie słowa „ty” przypomina pisanie czyjegoś imienia – powoduje, że czytelnik zwraca uwagę.

Ta zasada dotyczy także pisania treści w ogóle.

Kiedy tylko jest to możliwe, staram się używać słowa „ty” w moich nagłówkach i treści:

14. CTA działają na twojej stronie internetowej lub na Facebooku

Wezwania do działania (CTA) to niewiarygodnie skuteczne narzędzia zachęcające czytelników do działania w niemal każdej sytuacji.

Są jednym z najważniejszych czynników, jeśli chodzi o współczynnik konwersji strony docelowej .

Głównym powodem, dla którego są tak skuteczne, jest to, że prawie zawsze istnieje rozdźwięk między tym, czego chcesz, a tym, co inni ludzie myślą, że chcesz.

Kiedy publikujesz link do swoich treści na Facebooku , czego szukasz? Przede wszystkim polubienia i udostępnienia (może komentarze) z powodów, o których mówiliśmy wcześniej.

Ale pomyśl o tym z punktu widzenia użytkownika.

Powiedzmy, że klikają i kochają treść.

Co wtedy Chociaż jest dla Ciebie oczywiste, że chcesz, aby treść była udostępniana, nie jest to dla większości czytelników.

Ale jeśli poprosisz ich o udostępnienie swojego postu, jeśli im się podoba, nagle staje się jasne, co chcesz, aby zrobili.

A jeśli treść naprawdę im się spodobała, wielu czytelników nie miałoby nic przeciwko udostępnieniu jej.

Dan Zarrella przeprowadził bardzo interesujące badania dotyczące CTA w różnych sieciach społecznościowych.

Najpierw spojrzał na Twittera.

Odkrył, że najczęściej przesyłane dalej posty zawierały jedno z sześciu typowych zwrotów / słów.

Każde z nich było wezwaniem do działania lub częścią wezwania do działania.

Dodanie „Please Retweet” do tweeta ponad dwukrotnie zwiększa oczekiwaną liczbę akcji – to ogromne.

Co ważniejsze dla nas tutaj, przeglądał także posty na Facebooku.

Odkrył, że posty ze słowem „udostępnij” (jak w „proszę podziel się tym…”) uzyskały około dwa razy więcej akcji niż posty bez niego.

Innym ciekawym odkryciem jest to, że dodanie słowa „udostępnij” również prawie podwaja liczbę polubień, jakie otrzymuje post.

Na wynos jest bardzo prosta:

Jeśli chcesz, aby określony post otrzymał dodatkowe udostępnienia, dołącz wezwanie do działania, takie jak  Udostępnij ten wpis”.

Chociaż jeszcze nie widziałem, aby zostało to przestudiowane, ma sens, aby to podejście było najbardziej skuteczne, jeśli użyjesz go tylko raz na jakiś czas.

Jeśli umieścisz ten sam typ wezwania do działania w każdym poście, może stracić swoją moc (w zależności od częstotliwości publikowania).

15. Wcześnie przeskocz na trendy

Większość sposobów na zdobycie większej liczby polubień i udostępnień polega na zwiększeniu atrakcyjności treści dla obecnych odbiorców.

Jednak inną opcją jest uzyskanie postu statusowego przed nową publicznością, która chętnie polubi i udostępni posty.

Sposobem na to jest przeskakiwanie popularnych tematów.

Można je znaleźć w prawej górnej części kanału informacyjnego :

Użytkownicy, którzy spędzają dużo czasu na przeglądaniu popularnych tematów, są tymi, którym zależy przede wszystkim na tym, aby wiedzieć rzeczy.

Oni chcą się lubić i udostępniać takie wiadomości, aby pokazać swoim znajomym, że są one „w wiem”.

Gdy użytkownik kliknie jeden z tych łączy, zobaczy wszystkie powiązane z tym trendem.

Nie musisz robić nic specjalnego, aby się tam wyświetlać, o ile link do artykułu zawiera główne słowo kluczowe (tekst kotwicy linku) w nagłówku lub wspominasz o nim w opisie.

Biorąc to pod uwagę, wyniki priorytetowo traktują stanowiska o wysokim poziomie zaangażowania. Tak więc pierwsze posty, które użytkownik zobaczy po kliknięciu trendu, będą miały wiele polubień, komentarzy i udostępnień.

Jednak nawet przy kilkudziesięciu polubieniach nadal powinieneś uzyskać przyzwoitą ilość dodatkowej ekspozycji.

Najtrudniejszą częścią jest znalezienie odpowiedniego trendu biznesowego.

To nie zadziała w przypadku każdej firmy, ale jeśli Twoja ma coś wspólnego z rozrywką, może to być świetny sposób na zwiększenie grona odbiorców i zdobycie dodatkowych udziałów.

16. Ogranicz konkurencję społeczną

W przypadku wielu witryn sensowne jest nadanie priorytetu największym sieciom społecznościowym.

Zamiast próbować uzyskać ruch z kilku sieci, wystarczy wybrać dwie lub trzy, w tym Facebook.

Być może zauważyłeś, że z czasem zmniejszyłem liczbę przycisków udostępniania z boku postów Quick Sprout.

W chwili pisania tego postu są tylko dwa przyciski.

Jeśli czytelnik chce udostępnić twoją treść, zwykle decyduje, w której sieci to zrobić (jeśli używa więcej niż jednej), na podstawie wyświetlanych przycisków.

Ograniczając wybór, kontrolujesz, gdzie trafi większość twoich akcji.

Jest to bardzo ważne, ponieważ udostępnianie działa w sposób wykładniczy. Każdy dodatkowy udział ma potencjał do wysyłania coraz większej ilości ruchu.

Mówiąc prościej, lepiej uzyskać 50 udziałów na Facebooku niż 5 udziałów w 10 różnych sieciach.

Drugą korzyścią ze zmniejszenia liczby przycisków rywalizujących o uwagę czytelników jest to, że może to również zwiększyć ogólny udział .

Istnieje klasyczny przykład tego, jak ograniczenie wyboru może zwiększyć wydajność.

W 1995 r. Przeprowadzono badanie w celu zbadania, w jaki sposób wybory wpłynęły na zakupy dżemu.

Naukowcy naprzemiennie wyświetlali 24 rodzaje zacięć z wyświetlaniem tylko 6 zacięć.

Chociaż 24 wybory dżemu przyciągnęły więcej uwagi, tylko 3% tych, którzy próbowali próbki, faktycznie kupiło słoik.

Z drugiej strony 30% osób, które próbowały jednego z 6 dżemów, kupiło słoik.

Ograniczenie wyboru faktycznie zwiększyło współczynnik konwersji o 1000%.

Ludzie są przytłoczeni, gdy mają zbyt duży wybór. Rozważanie zalet i wad wszystkich opcji staje się obowiązkiem.

Gdy obok treści znajduje się 6-8 przycisków udostępniania, czytelnik potrzebuje więcej czasu i wysiłku, aby zdecydować, w której sieci udostępniać treści.

Chociaż posiadanie przycisków udostępniania nie jest jak sprzedaż dżemu, to nie przypadek, że wielu innych dostawców treści odkryło, że nie otrzymują żadnych dodatkowych udziałów z większą liczbą przycisków udostępniania.

17. Stań, aby się wyróżnić

Ludzie dzielą się rzeczami, aby kształtować sposób, w jaki postrzegają je inni.

Jeśli chcesz być uważany za miłośnika zwierząt opiekuńczych, udostępniasz posty dotyczące wolontariatu w schroniskach dla zwierząt.

Jeśli chcesz być uważany za super cool marketera, udostępniasz posty Quick Sprout, prawda? ?

Jeśli więc chcesz, aby Twoje treści były często udostępniane , musi to oznaczać coś.

Jest na to spektrum.

Możesz napisać artykuł typu „11 porad dotyczących content marketingu”. Jeśli ktoś się nim podzieli, pokaże swoje zainteresowanie marketingiem znajomym.

Jednak tak naprawdę nie zajmuje stanowiska.

Ich przyjaciele, którzy faktycznie wiedzą coś o marketingu, z pewnością nie będą myśleć, że dzielący się jest ekspertem w tej dziedzinie.

Ludzie nie chcą być postrzegani jako zainteresowani czymś, co jest dla nich ważne. Chcą, aby inni myśleli, że to ogromna część ich życia i że są w tym ekspertem.

Zastanów się nad różnicą wynikającą z udostępniania artykułu takiego jak ten poniżej:

Dobra Google, wygrywasz… Nigdy więcej nie będę używać prywatnych blogów!

Prywatne sieci blogowe są kontrowersyjnym tematem. Mocno oświadczając, że stoisz po jednej stronie, wyrażasz swoją opinię.

To robi dwie rzeczy:

  • przyjaciele, którzy się z tobą zgadzają, myślą, że „znasz swoje rzeczy”
  • przyjaciele, którzy się z tobą nie zgadzają, uważają cię za idiotę
  • znajomi, którzy nic o tym nie wiedzą, myślą, że zmierzysz się z Google, a to oznacza, że musisz robić coś imponującego

Jeśli Twoi znajomi dzielą się Twoimi opiniami, co często się zdarza, gdy zajmujesz stanowisko w kontrowersyjnym temacie, tylko wzmacnia to ich pogląd na Ciebie. Dlatego większość ludzi robi to, nie zdając sobie z tego sprawy.

Nawiasem mówiąc, ten post na temat prywatnych blogów jest prawdziwy . Wygenerował ponad 480 komentarzy i setki akcji.

Możesz skorzystać z tej motywacji, która kryje się za dzieleniem się w prawie każdej niszy.

Wybierz kontrowersyjny temat, a następnie jasno określ, po której jesteś stronie.

Na przykład w Stanach Zjednoczonych przyszłość zabezpieczenia społecznego (zasadniczo planu emerytalnego) jest bardzo kontrowersyjnym tematem.

Bernie Sanders opublikował bardzo jasne oświadczenie i link, który pokazuje, że popiera rozszerzenie Social Security:

Każdy, kto chciał pokazać znajomym, że zależy im na dobrym samopoczuciu osób starszych (i przyszłych osób starszych), jest dodatkowo zmotywowany do podzielenia się czymś takim.

Również ludzie, którzy chcą pokazać, że są aktywni politycznie, również to podzielili.

Podsumowując, ten post otrzymał ponad 1000 akcji i 6200 polubień w ciągu pierwszych 18 godzin.

Ludzie chcą udostępniać posty, które je odzwierciedlają i pokazują innym, kim są. Zajmij stanowisko podzielane przez wiele osób w ważnym temacie, a oni będą dodatkowo zmotywowani do udostępnienia Twojego postu.

18. Dane mówią ci, co działa najlepiej

Najtrudniejszym aspektem wielu z tych taktyk jest to, że potrzeba sporo wiedzy i praktyki, aby wszystko działało poprawnie.

Chociaż możesz wypróbować dowolną z tych taktyk, może to zająć kilka postów (lub więcej), zanim zaczniesz zauważać znaczny wzrost liczby akcji i polubień.

Im częściej to robisz, tym bardziej zrozumiesz zasady, które się za nimi kryją, i tak się ich nauczysz.

Jednak nie wszystkie taktyki są takie, w tym ta.

Idealny scenariusz to ograniczenie zgadywania. Aby to zrobić, potrzebujemy danych i analiz.

Co najmniej raz na kilka tygodni powinieneś sprawdzić, jak wypadły Twoje posty:

Nagraj wszystkie ich polubienia, udostępnienia, a nawet liczbę komentarzy w prostym arkuszu kalkulacyjnym.

Powinieneś jednak również umieścić je w kategorii.

Są to dość szerokie kategorie, od których dobrze jest zacząć. Po napisaniu ponad stu postów możesz zacząć uszczegóławiać swoje kategorie.

Na przykład zamiast po prostu „Pisanie” możesz podzielić te posty na:

  • Lepsze pisanie
  • Pisanie szybciej
  • Narzędzia do pisania
  • Redagowanie

Chodzi o to, aby zobaczyć, które typy postów są najbardziej lubiane i udostępniane.

Po uzyskaniu przyzwoitej wielkości próby (co najmniej 20 postów w każdej kategorii) możesz obliczyć średnią liczbę akcji i polubień.

To tylko hipotetyczne wyniki, które mogłem uzyskać z moich postów ( nie rzeczywistych liczb ).

Jedzenie na wynos jest dość oczywiste: pisać więcej o mediach społecznościowych, a mniej o przedsiębiorczości i pisaniu.

Liczby wyraźnie pokazują, że posty na temat mediów społecznościowych są zdecydowanie bardziej angażujące, podczas gdy posty na temat przedsiębiorczości niewiele.

Po prostu pisząc więcej o przedmiotach, które mają więcej polubień i akcji, od razu uzyskałem lepsze przeciętne zaangażowanie.

Dodatkowo pomogłoby to mojemu EdgeRank, co w przyszłości spowodowałoby jeszcze więcej polubień i akcji.

19. Twórz posty, w których użytkownicy czują się zobowiązani do udostępniania

Innym ważnym powodem, dla którego ludzie udostępniają posty na Facebooku, jest to, że chcą podnieść świadomość problemu.

Utworzenie postów podkreślających ważną kwestię lub przyczynę dla obserwujących, a także wezwanie do działania spowoduje, że uzyskasz znacznie więcej akcji niż zwykle.

Ponownie poprawi to EdgeRank innych postów, co spowoduje jeszcze większy długoterminowy ruch, udostępnianie i polubienia.

Spójrzmy na przykład tego, o czym mówię.

Ludzkie społeczeństwo prowadziło akcję żywieniową, aby zbierać żywność, którą dawała potrzebującym właścicielom zwierząt domowych.

Łatwo jest zrozumieć, dlaczego ten gest może dotknąć każdego, nie mówiąc już o faktycznych właścicielach zwierząt domowych, wolontariuszach i aktywistach obserwujących społeczną stronę Facebooka.

Napisali o tym post na Facebooku i chociaż opis mógł zostać napisany bardziej efektywnie, wciąż zdobył ponad 300 polubień i 75 akcji.

Najlepszymi tematami tego typu postów są organizacje charytatywne. Twoi obserwatorzy uważają, że robisz, co w twojej mocy, aby ci pomóc, i oni też powinni, udostępniając post.

Jest to jedna z niewielu taktyk, które trudno jest wdrożyć, jeśli jesteś w niszy marketingowej, ponieważ nie dzieje się wiele akcji charytatywnych.

Jednak w większości innych nisz możesz po prostu przejść do Google News i wyszukać „ (niszowe) wydarzenia charytatywne. 

Post na którykolwiek z tych tematów byłby bardzo angażujący i byłby idealny dla każdego biznesu w niszy zwierząt.

20. Jeden rodzaj postu otrzymuje więcej akcji niż wszystkie pozostałe

Badanie treści na Facebooku wykazało, że niektóre rodzaje treści zyskują więcej konkretnych rodzajów zaangażowania.

Wyróżnia się kilka rzeczy.

Po pierwsze, posty o statusie otrzymują znacznie wyższy odsetek komentarzy niż wszystkie inne typy.

Jeśli chcesz uzyskać więcej komentarzy na temat swoich postów, zacznij publikować bardziej interesujące aktualizacje statusu, w przeciwieństwie do linków, zdjęć i filmów.

Ma to sens, gdy się nad tym zastanowić.

Aktualizacje statusu są publikowane głównie przez zwykłych użytkowników, aby mogli je zobaczyć ich znajomi, a znajomi rozmawiają ze sobą.

Ale działa tak samo, nawet jeśli masz stronę na Facebooku. Michael Hyatt od czasu do czasu zadaje pytania w celu pobudzenia dyskusji.

Ten ma ponad 35 komentarzy:

Inną rzeczą, która naprawdę się wyróżnia, jest to, że filmy mają znacznie wyższy procent udziału niż jakikolwiek inny typ postu.

Udziały są zwykle uważane za bardziej wartościowe niż polubienia, ponieważ stanowią one aprobatę treści. Zazwyczaj (ale nie zawsze) prowadzą do większego ruchu i zaangażowania na stanowisku.

To proste: jeśli chcesz udostępnić więcej postów, zacznij dołączać więcej filmów.

Idealnie, stwórz własne filmy, aby również skorzystać z wyświetleń treści.

Ale zawsze możesz publikować popularne filmy związane z Twoją niszą, jeśli uważasz, że Twoi obserwatorzy je polubią.

Na koniec pamiętaj, że powinieneś przetestować to dla swojej konkretnej firmy. Te wyniki badań zostały zaczerpnięte ze wszystkich nisz.

Osobiście widziałem, jak wideo działa naprawdę dobrze na Facebooku w niektórych niszach, ale w innych nie.

Dobrym planem jest przetestowanie, w jaki sposób obserwujący reagują na treści wideo, najpierw udostępniając filmy stworzone przez innych. Jeśli pójdzie dobrze, następnie zacząć tworzyć własne.

21. Zoptymalizuj każdy post pod kątem udostępniania

SEO i optymalizacja społeczna mają kilka cech wspólnych.

Jednym ze składników jest użycie metatagów. Ale używają różnych rodzajów metatagów.

W sieciach społecznościowych musisz zawrzeć w treści określone metatagi og ( Open graph ), aby optymalnie sformatować je w sieciach społecznościowych (w tym na Facebooku).

W przeszłości pisałem o tym, jak tworzenie niestandardowych tytułów i opisów w tych tagach doprowadziło do wzrostu ruchu na Facebooku do Quick Sprout o 174%. Łatwo jest zacząć, ale może przynieść duże rezultaty.

Jak to wygląda: Jeśli nie umieścisz żadnych metatagów w treści, Facebook zrobi wszystko, co w jego mocy, gdy ktoś udostępni link do Twojej witryny.

Czasami zrobi to dobrze, ale innym razem znajdzie tylko tytuł i wprowadzenie, a twój link będzie wyglądał mniej więcej tak:

Szczerze mówiąc, to okropne. Nie będzie się wyróżniał spośród innych dobrze sformatowanych treści w typowym kanale. Jest mało prawdopodobne, aby wygenerował dodatkowy ruch.

Ale jeśli dodasz odpowiednie metatagi, Facebook dokładnie wie, skąd pobrać tytuł, opis i obraz. Można zapewnić, że bez względu na to, kto podziela link na Facebooku, to będzie pokazać się zgodnie z przeznaczeniem.

Ustawianie tagów : Istnieje wiele tagów og, które można ustawić, ale prawie wszystkie sieci społecznościowe pobierają dane tylko z kilku głównych.

Warto skoncentrować się na nich, aby zaoszczędzić czas:

1. og: title – Nagłówek wyświetlany na Facebooku (zwykle taki sam jak post)

Przykład: <meta property = ”og: title” content = ”Jak zamierzam wykonać wyzwanie o wartości 100 000 $ miesięcznie bez używania mojego imienia” />

2. og: type – Określ typ zawartości. W ten sposób Facebook wie, czy jest to film, post, a nawet wynik lokalny. Istnieje wiele rodzajów; wybierz z tej pełnej listy .

Przykład: <meta property = ”og: type” content = ”article” />

3. og: image – URL preferowanego polecanego obrazu.

Przykład: <meta property = ”og: image” content = ”https://www.quicksprout.com/wp-content/uploads/2013/02/quicksprout.png” />

Uwaga: możesz utworzyć więcej niż jeden tag graficzny. Jeśli to zrobisz, Facebook (i inne sieci) wybierze obraz o najlepszym rozmiarze dla swoich użytkowników.

4. og: url – Oryginalny (kanoniczny) adres URL twojego postu.

Przykład: <meta property = ”og: url” content = ”https://www.quicksprout.com/2015/05/11/how-im-going-to-achieve-the-100k-a-month-challenge- bez użycia mojej nazwy / ”/>

5. og: description – Mały opis, który pojawia się pod nagłówkiem w większości sieci społecznościowych.

Przykład: <meta property = ”og: description” content = ”W zeszłym tygodniu napisałem o mojej porażce w wyzwaniu za 100 000 $. Niektórzy z was byli zadowoleni z dotychczasowych wyników, inni byli rozczarowani tym, jak mu ”/>

Chociaż możesz ręcznie edytować te tagi dla wszystkich treści, najprostszym sposobem na to jest zainstalowanie wtyczki Yoast WordPress SEO . Za każdym razem, gdy edytujesz post, możesz przewinąć w dół do wtyczki, aby dodać najważniejsze tagi w odpowiednich sekcjach:

22. Osadź przyciski udostępniania na obrazach swojej witryny

Ta zmiana zajmuje mniej niż minutę, ale przyniesie ci dodatkowe udziały ze wszystkich treści regularnie.

Jednym z problemów z udostępnianiem treści na Facebooku lub innych dużych sieciach przez czytelników jest to, że po prostu publikują link.

Możesz to naprawić, wyświetlając niepoprawnie, tworząc tagi, które pokazałem ci powyżej.

Jest jednak jedna sytuacja, która wymaga naprawy:

Niektórzy użytkownicy chcą po prostu udostępniać zdjęcia.

Wszystkie główne sieci społecznościowe są wizualne. Zdjęcia cieszą się największym zainteresowaniem użytkowników. Z kolei większość użytkowników poszukuje dobrych zdjęć do udostępnienia, aby uzyskać polubienia, komentarze i ponowne udostępnienie.

Kiedy znajdą dobre zdjęcie na stronie, większość musi zapisać kopię, a następnie przejść do sieci społecznościowej, zalogować się i przesłać zdjęcie… to ból.

I jak zapewne wiesz, ludzie są leniwi.

Ponadto często psują link lub opis.

Możesz naprawdę bardzo łatwo udostępniać zdjęcia ze swojej witryny na Facebooku za pomocą wtyczki SumoMe do udostępniania zdjęć .

Dodaje przycisk udostępniania do każdego zdjęcia w Twojej witrynie, niezależnie od wybranych sieci społecznościowych:

Teraz odwiedzający muszą po prostu kliknąć przycisk Facebook, a otworzy się obraz gotowy do udostępnienia na Facebooku ze wszystkim wypełnionym poprawnie.

23. Dodaj przyciski udostępniania do transmisji e-mail

Ostateczną taktyką, której można użyć, aby uzyskać więcej akcji i polubień, jest poproszenie o nie subskrybentów poczty e-mail.

Są to osoby, które najbardziej lubią twoje treści i które zazwyczaj będą najbardziej chętne do pomocy w ich rozpowszechnianiu.

Najlepiej, jeśli chcesz mieć link, który mówi coś takiego:

Kliknij tutaj, aby udostępnić ten post na Facebooku

Aby to zrobić, utwórz dowolny tekst kotwicy, jaki chcesz, ale ustaw adres na:

http://www.facebook.com/sharer/sharer.php?u={YOUR URL HERE}

Na przykład strona główna Quick Sprout to:

Łatwo jest zepsuć, więc sugeruję skorzystanie z tego darmowego generatora linków do udostępniania . Wystarczy wkleić adres URL w polu Facebook:

A narzędzie wypluje link do użycia.

Kiedy subskrybenci klikną go, zobaczą coś takiego w nowej karcie :

Ponownie, jeśli masz skonfigurowane metatagi, możesz być pewien, że Twoje posty będą dobrze wyglądać po udostępnieniu.

Wniosek

Ważne jest, aby uzyskać więcej akcji społecznościowych i polubień na Facebooku. Jest to główne źródło ruchu dla firm w prawie każdej niszy.

Przedstawiłem 23 różne taktyki, których możesz użyć, aby uzyskać więcej polubień i udostępnień.

Nie próbuj używać ich wszystkich naraz. Lepiej jest używać kilku na raz, obserwować wyniki i optymalizować strategię.

Z czasem próbuj więcej, aż przejdziesz wszystkie 23 taktyki. Do tego czasu Twoje typowe polubienia i akcje powinny wzrosnąć ponad dwukrotnie.

Stworzyłem również infografikę poniżej, która zawiera podstawowe informacje o tym, co musisz zrobić, aby uzyskać większy ruch na Facebooku.

Kliknij na obrazek poniżej, aby zobaczyć większy widok:

Postępuj zgodnie z radami zawartymi w tym przewodniku, a będziesz w drodze do wielu nowych polubień na Facebooku w mgnieniu oka.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *